آژانس دیجیتال مارکتینگ اصفهان سئو

اصفهان سئو

تبلیغات گوگل (Google Ads): گوگل ادز چیست و چه مزایایی دارد؟

هر کسب و کاری برای شناخته شدن و افزایش فروش خود به تبلیغات نیاز دارد. اینکه تبلیغات شما حاوی چه کلمات و عناوینی باشد اهمیت بالایی دارد. اما آنچه مهم‌تر است، جایگاه و مکانی است که تبلیغات شما به نمایش در می‌آیند. در دنیای اینترنت، هیچ سایت و موتور جستجویی به اندازه گوگل معروف و مورد اطمینان نیست! همه کاربران اینترنت، جستجو خود را از گوگل آغاز می‌کنند و به پاسخ‌هایی که گوگل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد اعتماد بیشتری دارند. به همین دلیل است که تبلیغات گوگل یا گوگل ادز فرصت بزرگی برای کسب و کارهای مختلف به شمار می‌رود.

گوگل ادز (Google Ads) میانبری است که وب سایت شما را به صفحات اول گوگل می‌آورد و به افزایش کلیک و بازدیدکنندگان شما می‌افزاید. اما برای کسب بیشترین سود از این تبلیغات، لازم است با روند تبلیغات در گوگل بیشتر آشنا شوید.

نگاهی دقیق‌تر به گوگل ادز

تبلیغات در گوگل که با نام گوگل ادز (Google Ads) شناخته می‌شود از سال ۲۰۰۰ به این موتور جستجو با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) اضافه شد. گوگل با راه اندازی بخش تبلیغات، فرصتی در اختیار کسب و کارها قرار داد که به جز بهینه سازی سئو، راه دیگری برای حضور در صفحات اول گوگل داشته باشند.
هزینه تبلیغات در گوگل از الگوریتم‌های مشخص و بر اساس کلیک‌های انجام شده بر هر لینک (PPC) محاسبه می‌شود. این روش پرداخت هزینه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این تبلیغات است.
لینک‌هایی که در صفحات نتایج گوگل (SERP) نمایش داده می‌شوند در دو دسته لینک‌های ارگانیک (طبیعی) و تبلیغات قرار می‌گیرند. برای حضور در نتایج ارگانیک باید محتوا و وب سایت‌تان را مطابق قوانین سئو بهینه کنید. اما برای قرار گرفتن در بخش تبلیغات که با برچسب «آگهی» یا «Ad» متمایز شده‌اند، کافی است با گوگل ادز و کمپین‌هایش آشنا شوید و با صرف هزینه، جایی برای وب سایت خود در صفحه اول گوگل رزرو کنید.

نگاهی دقیق‌تر به گوگل ادز

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

محور اصلی تبلیغات گوگل، کلمات کلیدی است. هر کسب و کاری که تمایل به استفاده از امکانات گوگل ادوردز را دارد، لیستی از کلمات کلیدی انتخاب می‌کند. انتخاب کلمه کلیدی مهم‌ترین بخش در تبلیغات گوگل است. کلماتی که انتخاب می‌کنید باید بیشترین ارتباط را با برندتان داشته باشد. همچنین باید کلماتی باشد که مخاطبین مورد نظرتان جستجو می‌کنند. به این ترتیب بیشترین کلیک را دریافت خواهید کرد.

پس از انتخاب لیست کلمات کلیدی، چیزی شبیه به مزایده به راه می‌افتد. شما برای هر کلمه کلیدی مبلغ پرداختی خود را پیشنهاد می‌دهید. گوگل با الگوریتم از پیش تعیین شده، مبلغ پیشنهادی شما و کیفیت تبلیغ ارائه شده توسط شما را بررسی می‌کند. سپس تصمیم می‌گیرد تبلیغات شما در کدام صفحه نتایج (SERP) نمایش دهد.

مزایای استفاده از تبلیغات در گوگل یا Google Ads

گوگل بزرگترین و پراستفاده‌ترین موتور جستجو است و تبلیغات در آن مزایای زیادی دارد. در این بخش پنج مورد از این مزیت‌ها را بررسی می‌کنیم:

هدفمند تبلیغ کنید۱. هدفمند تبلیغ کنید

تبلیغات هدفمند به شما این اجازه را می‌دهد که تبلیغات خود را مناسب با ویژگی‌های مخاطبین، محصولات و خدمات خود شخصی سازی کنید. به این ترتیب می‌توانید آن دسته از کاربران را هدف قرار دهید که مخاطب مورد نظر شما هستند.

یکی از ویژگی‌های گوگل ادز این است که به شما اجازه می‌دهد موقعیت جغرافیایی، زبان و سن مخاطبین خود را تعیین کنید. همچنین می‌توانید ساعات و روزهایی مشخص برای نمایش تبلیغات خود مشخص کنید و تصمیم بگیرید تبلیغ شما در کدام دستگاه‌ها به نمایش گذاشته شود.

لیست کلمات کلیدی که مهم‌ترین بخش تبلیغات گوگل است. این لیست به شما این امکان را می‌دهد که کلماتی مرتبط با برند و خدمات خود انتخاب کنید. در این صورت، آگهی شما فقط به افرادی نشان داده می‌شود که کلمات کلیدی شما را جستجو کرده باشند.

۲. با استفاده از گوگل ادز می‌توانید هزینه تبلیغات خود را کنترل کنید

با استفاده از گوگل ادز می‌توانید هزینه تبلیغات خود را کنترل کنیدهمانطور که گفته شد، گوگل از الگوریتم PPC یا (Pay Per Click) برای محاسبه هزینه تبلیغات استفاده می‌کند. بنابراین شما فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که بر لینک آگهی شما کلیک انجام شود.
گوگل محدودیتی برای هزینه‌های پرداختی ندارد و شما می‌توانید به هر میزانی که تمایل دارید در بخش تبلیغات هزینه کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید به ازای هر تبلیغ یا روزانه، ماهانه و سالانه چه بودجه‌ای در نظر گرفته‌اید.

۳. با Google Ads می‌توانید میزان موفقیت خود را محاسبه و بررسی کنید

با Google Ads می‌توانید میزان موفقیت خود را محاسبه و بررسی کنیدگوگل داده‌ها و آمارهای ارزشمندی از نحوه عملکرد تبلیغات‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد. هر کاربری که بر لینک آگهی شما کلیک می‌کند، می‌توانید آن را ردیابی کنید و عملکرد او را در سایت خود بررسی کنید.
با بررسی و آنالیز کلیک‌های انجام شده و رفتار کاربرانی که از طریق تبلیغات گوگل وارد وب سایت شما می‌شوند، می‌توانید استراتژی‌های تبلیغاتی خود را اصلاح و بهینه کنید و تاثیر تبلیغات خود را افزایش دهید.

۴. تبلیغات بدون حد و مرز

تبلیغات بدون حد و مرزگوگل پرکاربردترین موتور جستجو است و روزانه بیشتر از ۳.۵ میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. این آمار نشان می‌دهد کاربران زیادی در سراسر جهان از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین شما با قرار گرفتن در صفحه اول نتایج می‌توانید برندتان را به مخاطبین خود در سراسر کشور یا جهان معرفی کنید.

فرقی نمی‌کند کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد و در کدام منطقه جغرافیایی قرار دارید، با استفاده از Google Ads می‌توانید بدون حد و مرز محصولات و برند خود را به دیگران معرفی کنید.

بازدهی بالا و سریع۵. بازدهی بالا و سریع به کمک تبلیغات گوگل

با استفاده درست از گوگل ادز و به کار بردن استراتژی‌های تبلیغاتی مناسب، می‌توانید خیلی سریع‌تر از سایر روش‌های تبلیغات به نتیجه برسید.

با گوگل ادز برند خود را به سراسر جهان معرفی کنید

با توجه به امکاناتی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، این موتور جستجو به مرجعی محبوب و مورد اعتماد برای درصد زیادی از مردم جهان تبدیل شده است. تعداد سرچ‌هایی که روزانه در گوگل انجام می‌شود به قدری زیاد است که گوگل را به بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات تبدیل کرده است. کسب و کارهای زیادی برای جلو زدن از رقبای خود به گوگل ادز روی آورده‌اند.

تبلیغات در گوگل بدون حد و مرز، هدفمند و قابل ردیابی است. این مزیت‌ها و آمارها و کنترلی که گوگل ادوردز در اختیار برندها قرار می‌دهد، استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل را به گزینه‌ای مناسب برای کسب و کار‌های کوچک و بزرگ تبدیل کرده است.

10 دیدگاه دربارهٔ «تبلیغات گوگل (Google Ads): گوگل ادز چیست و چه مزایایی دارد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن